Vásárlási Tudnivalók

Üdvözöljük a Cipőweb online webshop oldalán!

 

Szállítás és fizetés magyarországi címzettek számára


Fizetési módok:


1. Fizetés utánvéttel

2. Fizetés bankártyával  (K&H tájékoztató)
3. Fizetés banki átutalással


                        Adataink banki átutaláshoz:
                        Cégnév: Valcip kft.
                        Cím: 6200 Kiskőrös Petőfi S. u. 8.fsz3.
                        Számlavezető bank: K&H


                        Forint bankszámlaszámunk:  10201006-50166208



A szállítási díjat csak 15000.-Ft alatti vásárlásra számítunk fel, amely bármelyik fizetési mód esetén egységesen 1000 Ft

A fizetési módot a megrendelési adatlap kitöltése után választhatja ki.


Vásárlás menete:


Válassza ki az Önnek tetsző termékeket, majd tegye a kosárba, a "MEGVESZEM" gomb megnyomásával.
Ezután töltse ki figyelmesen a megrendelési adatlapot, utána pedig válassza ki a fizetés módját, majd kattintson a "TOVÁBB A MEGRENDELŐLAPRA" gombra a lap alján.

Az Öntől kapott e-mail címre automatikusan küldünk egy értesítést, mellyel igazoljuk a megrendelés beérkeztét.
Megrendelések feldolgozása: munkanapokon 8-16 óráig
Előfordulhat, hogy a rendelt termék a megrendelés előtt vagy alatt elfogyott valamelyik üzletünkben, ebben az esetben e-mail-ben, vagy telefonon jelezzük Önnek , hogy nem tudjuk teljesíteni a megrendelését.


Csomagjainkat a Royal Futár Hungária futárszolgálatával szállítjuk házhoz.

 

 

Általános Szerződési Feltételek

Jelen ÁSZF tartalma érvényes: 2018.05.24-től visszavonásig.
Az alábbi általános szerződési feltételek kizárólag a Cipőweb.hu webáruházán keresztül eszközölt szerződéskötések esetében érvényesek. Jelen ÁSZF szövege a honlapról letölthető számítógépre vagy más adathordozóra illetve kinyomtatható.

A megrendelés leadásával a vásárló elfogadja az "Általános Szerződési Feltételeket".

Szolgáltató (kereskedő)neve: Valcip Kereskedelmi és Szolgáltató Kft (rövid megnevezés : Valcip Kft )

Cégjegyzékszáma: 03-09-109454

Nyilvántartásba bejegyző bíróság: Bács-Kiskun Megyei Bíróság, mint Cégbíróság 6000 Kecskemét. Rákóczi u.7.

Adószáma: 12753138-2-03

Székhelye: 6200. Kiskőrös, Petőfi Sándor út.8. fsz.3.

webáruház címe: cipoweb.hu

Ügyfélszolgálati elérhetőségeink: E-mail-cím: csuka9900@freemail.hu -  telefon/mobil: 06305556275 - Levezési cím: Valcip Kft, Western cipőszalon 6200. Kiskőrös, Petőfi Sándor út.8. fsz.3.

Cégünk a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Ipar Kamara tagja.

Webáruházunkban az ár  Ft-ban van megadva és tartalmazza az ÁFÁ-t. 

Webáruházunk magyar nyelvű, magyarországi fogyasztók számára értékesít, a szerződés magyar nyelven jön létre. A Webáruházban történő vásárlásnak nem feltétele az érvényes regisztráció. A Vásárlónak nem szükséges regisztrálnia.

A megrendelés leadása még nem minősül szerződéskötésnek, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható, melyre elektronikus levélben van lehetőség. A felek közötti szerződés az áru megvásárlása során jön létre.

A távollévők között létrejött szerződést a szolgáltató (eladó) iktatja, jogszabályban meghatározott ideig őrzi azt.

A leadott megrendeléseket webáruházunkhoz tartozó online megrendeléskezelőben kezeljük és tároljuk. A megrendelésről kiállított számlát a számviteli törvénynek megfelelően kezeljük, őrizzük meg.

Az esetlegesen tévesen megadott vásárlói adatok, adatbeviteli hibák javítását a vásárló a csuka9900@freemail.hu e-mail címre küldött levelében kérheti.

Az esetlegesen előforduló adatbeviteli hiba vagy műszaki hiba okán irreálisan alacsony vagy magas áron megjelenő termék eladását a webáruház megtagadhatja, erről a vásárlót telefonon és írásban tájékoztatja.

A termékek feltüntetett árai nem tartalmazzák a kiszállítás díját. Jelenleg csak  15000.-Ft érték alatti vásárláskor terheli 1000.- Ft-os kiszállítási díj a vásárlót.

15000.-Ft feletti vásárlás esetén a kiszállítás díjtalan,

 

Ha több terméket rendel meg egyszerre és azt mi egyszerre ki is tudjuk szállítani, akkor természetesen csak egyszer kell kifizetnie az 1000.-Ft-ot.

A megadott e-mail címre azonnal, de legkésőbb 48 órán belül küldünk egy értesítést, amely arról tájékoztatja Önt, hogy megrendelését felvettük.

Megrendelések feldolgozása: munkanapokon 8-16 óra között történik.

Előfordulhat, hogy a megrendelt termék a megrendelés előtt vagy alatt elfogyott, ebben az esetben haladéktalanul e-mailben vagy telefonon jelezzük azt a vásárló felé.

A megrendelt terméket 3 munkanapon belül átadjuk a futárszolgálatnak. A futárszolgálati átfutással együtt 5 munkanapon belül meg kell érkeznie.

Ha a termék időközben elfogyott értesítjük a vásárlót, hogy sajnálattal elállunk a szerződéstől.

A futárszolgálat SMS- ben értesítést küld a szállítás várható időpontjáról, ill. kétszer kísérli meg kézbesíteni a csomagot. Ha első ízben nem sikerül, akkor elérhetőségek

feltüntetésével egy értesítést hagy az adott címen, így a megrendelőnek lehetősége van  új kiszállítási időpontot egyeztetni. Második sikertelen kézbesítés után visszaküldi a csomagot  a feladónak.

Sérült csomagot ne vegyen át jegyzőkönyv kitöltése nélkül.

Elállás Joga

A megrendelő az áru átvételét követő naptól számított 14 napon belűl a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól kormányrendelet értelmében

indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben elegendő jeleznie szándékát  a webáruház e-mail címére (csuka9900@freemail.hu), ill. töltse ki az Elállási/Felmondási nyilatkozat -ot 14 napon belül. (Lásd még lentebb az I. számú mellékletben.)

A vásárló az elállás jogát a megrendelés napja, és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja, vagyis fenti elállási határidőre vonatkozó rendelkezések nem érintik a Vásárló azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha a Vásárló eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállási szándék jelzését követő 14 napon belül vissza kell küldenie a terméket az eladó webáruház részére. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló a terméket a határidő lejárta előtt visszaküldi a címünkre, illetve visszaviszi üzletünkbe.

A terméket Valcip Kft 6200. Kiskőrös, Petőfi Sándor út.8. fsz.3. címre kell visszaküldeni. A termék visszaküldésének költsége a megrendelőt terheli, kivéve ha azt a webáruház átvállalta. Ha úgy dönt, hogy nem kéri az árut, kérjük ne használja azt.

Kérjük, ügyeljen a  csomagolás épségére is. Utánvéttel feladott csomagot nem veszünk át.

Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek a Valcip Kft 7 napon belül visszautalja a megrendelésért kifizetett végösszeget.

Amennyiben a vásárló nem a legkedvezőbb szállítási módot választotta megrendeléskor, az eladó az ebből adódó többletköltséget nem köteles megtéríteni.

Postai úton történő pénz visszafizetés esetén a pénz feladásának költsége a vásárlót terheli.

Az eladó követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését a vásárlótól.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi, a cipoweb.hu által eladott termékek tekintetében:
a) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a cipoweb.hu, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak;
b) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
c) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
d) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

Reklamáció, panaszkezelés:  (Ügyfélszolgálati elérhetőségeinket lásd fentebb)

 

Az ezzel kapcsolatos szabályokat PTK 2013.évi V.tv.,valamint a 19/2014(IV.29) NGM ill. a 45/2014 (II.26.) Korm .rendelet - a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről - tartalmazza,

Hibás teljesítés

Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fontos szabály, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

Az új Ptk. is ismeri a hibás teljesítési vélelem fogalmát, ami azt jelenti, hogy fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a vállalkozást terheli.

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért(pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)

A kellékszavatossági igény érvényesítésének együttes feltételei:
• két (2) éven belüli vásárlás
• a szerződéskötés bizonyítása (például: blokk, nyugta, netes rendelést visszaigazoló levél, stb) megléte

A kellékszavatossági igény elutasítható:

1. A kellékszavatossági idő lejártával (2 év)

2. Nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák miatt:
a) nem megfelelő méretválasztás következtében fellépő hiba;
b) helytelen kezelésből, tárolásból eredő hiba esetén;
c) sérülés, erőszakos külső behatás (fizikai, kémiai stb.) okozta hiba esetén;
d) szakszerűtlen / házilagos javítás következményeként a hiba súlyosbodott, vagy annak oka, keletkezése, mértéke emiatt már nem megítélhető;
e) fűzős lábbelin a nem megfelelő befűzés, bekötés miatt keletkező hiba;
f) beázás következménye (kivéve, ha a lábbeli vízálló köztes béléssel rendelkezik).

3. Természetes elhasználódás miatti kopás (pl: járótalp túlzott használat miatti kopása)
a) bőrtalp elkopása viselés következtében (ennek megelőzésére javasoljuk, hogy vékony gumiréteget tetessenek a sokat hordandó bőrtalpra)

Mentesülhet a szavatossági kötelezettségek alól a Cipőweb.hu akkor is, ha a Vásárló a vásárláskor már ismert hiba esetén reklamál, ha őt az üzlet a hibáról előre írásban tájékoztatta.

A szavatossági szabályokat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) részletezi. Ennek értelmében a kellékszavatossági igények érvényesítésére nyitva álló két (2) év két részre tagolódik:
1.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon belül, ha bármilyen rendellenességet, hibát észlel a cipővel kapcsolatban, azt kérjük, késedelem nélkül jelezze üzletünkben, vagy az itt letölthető jegyzőkönyv kitöltésével e-mailben. A késedelmes igénybejelentésből eredő kárért a Cipőweb.hu nem felel. A hibás / meghibásodott / kifogásolt terméket természetesen nem célszerű tovább használni, mivel az ezzel okozott kárt a forgalmazó nem köteles megtéríteni. Amennyiben a hiba eredete, jellege, így a reklamáció jogossága nem egyértelmű, vitás a felek között, úgy a Cipőweb.hu saját költségén független szakvéleményt kér ennek megállapítására.
2.) A vásárlás napjától számított hat (6) hónapon túl, a 2 éves időtartam végéig kétség, vita esetén a Vásárló saját költségén bizonyíthatja (pl.: szakvélemény által), hogy a meghibásodás oka már eladáskor (gyártáskor) benne volt a termékben. Amennyiben a szakvélemény alaposnak ítéli a Vásárló reklamációját, és azt a Cipőweb.hu elfogadja, úgy a cipő vételárán felül a bevizsgálás költségét is megtérítjük.

Minőségi kifogás esetén a Vásárló választása szerint a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, azonban ha az igény teljesítése lehetetlen, vagy a Cipőweb.hu számára – a másik igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget okozna, akkor az eset összes körülményét mérlegelve a Cipőweb.hu a csereigény helyett választhatja a javítást. Amennyiben az üzlet a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy a Vásárló igényének nem tud megfelelő határidőben eleget tenni, úgy a Vásárló (a Cipőweb.hu -val történt egyeztetést követően) kijavíthatja, vagy kijavíttathatja a hibás terméket a Cipőweb.hu költségére.

Fontos azonban figyelni arra, hogy a szakszerűtlen javításból eredő károkért a Cipőweb.hu nem köteles felelősséget vállalni.

Ha az üzlet a javítást / kicserélést nem vállalta, vagy nem tudta teljesíteni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz / kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, akkor a Vásárló - választása szerint - arányos árleszállítást kérhet, vagy elállhat a szerződéstől, tehát visszakérheti a termék vételárát.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági idő újból kezdődik. Ez igaz arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Amikor egy termék javításból vagy minőségi bevizsgáltatásból visszaérkezik üzletünkbe, munkatársaink értesítik a Vásárlót, majd egyeztetést követően visszajuttatjuk azt saját költségünkön, ill. üzletünkben a Vásárlók átvehetik azt személyesen is. Az így nálunk hagyott termékeket összesen 3 hónapig tudjuk őrizni. A 2. hónap után írásbeli értesítést küldünk, ezt követően további 1 hónapig tároljuk a lábbeliket.

Kérjük, tiszta, száraz állapotban szíveskedjen a cipőt reklamáció esetén visszahozni, segítse ezzel munkatársaink munkáját, a hiba eredetének helyes megállapítása, illetve a termék rendeltetésszerű kezelésének bizonyítása érdekében.

Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Közlési és igényérvényesítési határidők 

A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén 

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

Jótállás

A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén 

a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. 

A jótállásnak két fajtája van: 

  • a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és 
  • a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás

Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor. 

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén 

Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben. 

A jótállási igény érvényesítése

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.

Kötelező jótállás esetén ez egy év, szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. 

A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

Szavatossági jogok

A szavatossági jogok sorrendje

Ki viseli a költségeket?

Milyen határidőn belül reklamálhatunk?

Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség?

Ki mikor mit bizonyít?

A szavatossági jogok sorrendje

Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt az új Ptk. 6:159. § (2) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás). Tehát kiemelten fontos, hogy kellékszavatossággal kapcsolatos, valamint a kötelező jótállás hatálya alá tartozó termék esetén felmerülő minőségi kifogás alkalmával is ugyanez a négyféle jogosultság illeti meg a fogyasztót.

Az új Ptk. szerint olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Az új Ptk. is tartalmazza azt a szabályt, miszerint jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A törvény rögzíti, hogy a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Ki viseli a költségeket?

Az új Ptk. 6:166. §-a szerint a szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet - tehát a vállalkozást - terhelik. Kivétel az az eset, ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Milyen határidőn belül reklamálhatunk?

Az új Ptk. főszabálya szerint a jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén azonban a szavatossági idő hosszabb: a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Ha a szerződés alapján szolgáltatott dolog ingatlan, a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított öt év alatt évül el.

Fontos szabály, hogy nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Melyek azok az esetek, amikor az eladót nem terheli szavatossági kötelezettség?

Az új Ptk. 6:157. § (1) bekezdésében meghatározott rendelkezések tartalmazzák a szavatossági felelősség alóli mentesülés eseteit, miszerint a mentesülésre két esetben kerülhet sor:

  • ha a hibát a jogosult a szerződéskötés időpontjában ismerte;
  • ha a hibát a jogosultnak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Fontos, hogy az eladónak csakis a vevő által ismert hiba vonatkozásában nincs kellékszavatossági felelőssége – és csak az ilyen jellegű hibákra mondják jogszerűen az eladók, hogy ezekre nincs szavatosság (és nem lehet emiatt a terméket pl. kicseréltetni).

A kereskedők gyakran megkísérlik a hibás teljesítésért való felelősséget jogellenesen kizárni azzal a hivatkozással, hogy az akciós vagy leértékelt árura - mint egészre - nem jár szavatosság, illetőleg garancia. A vonatkozó jogi előírások alapján azonban leértékelt (akciós) termékkel kapcsolatban is van helye minőségi kifogásnak a termék azon részére vonatkozóan, amely nem volt hibás, vagy hibás volt, de erről a fogyasztó nem tud(hat)ott.

Amennyiben utóbb a vevő a tájékoztatás körén kívül eső hiba miatt viszi vissza a terméket a boltba, úgy kifogását intézni kell, és jogszerűtlen elutasítani az igényét arra hivatkozással, hogy „leértékelt árura nincs szavatosság”. Példa: ha a mázsérülés miatt leértékelt agyagcserepet annak szétmállása miatt viszi vissza a vevő, úgy kifogását intézni kell, és a szétmállás miatt – amely olyan hiba, ami a rendeltetésszerű használatot kizárja - megilletik őt a szavatossági jogok.

Természetesen nincsen akadálya annak, hogy a kereskedő kizárja felelősségét a termék esztétikai hibája miatt, de amennyiben az ilyen esztétikai sérülés miatt akciósan (leértékelve) vásárolt pl.új számítógép valamelyik részegysége a rendeltetésszerű használat során tönkremegy, úgy a fogyasztó emiatti minőségi kifogását alapozhatja a Ptk-ra vagy a kötelező jótállásra, függetlenül attól, hogy az esztétikai sérülés miatt leértékelt áron vásárolta a gépet.

Ki mikor mit bizonyít?

Lényeges különbség van a bizonyítási kötelezettség terén a két jogintézmény között. A jótállás körében - a jótállás mindkét fajtájának teljes időtartama alatt - a jótállásra kötelezett (az eladó) csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után (tehát például a vevő általi nem rendeltetésszerű használat miatt) keletkezett.

Ezzel szemben a szavatosság körében fő szabály szerint a vásárló köteles bizonyítani „igazát”, vagyis azt, hogy a hiba oka már a vásárláskor megvolt a termékben és a hibát nem a vevői rendeltetésellenes használat okozta. Szavatosságnál azonban fontos, a fogyasztói szerződésekre irányadó - és a fő szabály alól kivételt képező – szabály, miszerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell (úgy kell tekinteni), hogy a hiba oka már a tejesítés időpontjában is megvolt. Ennek értelmében az első hat hónapban jelentkező kellékhiány miatti felelősség alól az eladó fél csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy az eladáskor a termék hibátlan volt, tehát a hiba oka a teljesítés után, a termék nem rendeltetésszerű használata miatt keletkezett.

Tehát a jótállás teljes időtartama és a szavatossági idő első 6 hónapja alatt egyaránt a kötelezettet (az eladót) terheli a bizonyítás, azaz csak akkor mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Kiemelendő azonban, hogy csakis a Ptk. szerinti fogyasztói szerződésekre áll ez a vélelem szavatosság esetén, így a Ptk. alapján fogyasztónak nem minősülő vevőre nem vonatkozik ez a szabály. Ahhoz ugyanis, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén a fogyasztónak nem minősülő vevő sikeresen érvényesíthesse a szavatossági jogait, bizonyítania kell, hogy a hiba oka már a teljesítéskor megvolt.

Kivétel a kivétel alól, vagyis nem irányadó a hivatkozott vélelem, tehát bizonyítás terheli mégis a fogyasztót a szavatosság első 6 hónapjában is, amennyiben a vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

Panaszkezelés módja

A 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről szóló jogszabály VI.fejezete rendelkezései szerint történik. A Tv. teljes leírása itt található.

A fogyasztó a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszát a vásárló e-mailben és postai úton is benyújthatja a webáruház üzemeltetőjének a csuka9900@freemail.hu e-mail címre, vagy a Valcip Kft. 6200 Kiskőrös, Petőfi Sándor út.8. fszt. 3. címre küldött levelében.

Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. Amennyiben az eladó (a webáruház üzemeltetője) a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak, úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni.

Amennyiben panaszos ügyét nem sikerül a szolgáltatóval (webáruházzal) rendeznie, a szolgáltatónak együttműködési kötelezettsége van az illetékes békéltető testülettel, valamint a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal. Ilyen esetben panaszával fordulhat a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testülethez. (6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 228.), vagy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (Cím: 1088 Budapest, József krt. 6. Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20. Központi telefonszám: +36 1 459 4800)

Továbbá online panaszügyintézési lehetőség is rendelkezésére áll a vásárlónak a jogviták rendezésére használható Online vitarendezési platform-on, melynek elérhetősége az alábbi linken érhető el, az ország kiválasztásával:  https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU (Ha problémája támadt olyan áruval vagy szolgáltatással, amelyet online vásárolt, ezen a platformon keresztül panaszt tehet. Panaszát független vitarendezési testület vizsgálja ki.)

Felelősségünk kizárása

Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A termékoldalon található esetleges műszaki adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára. A termékek mellett megjelenített képek illusztrációként szolgálnak, a valóságos termék megjelenésétől némileg eltérhetnek.

A kézbesítéssel a Royal Futár futárszolgálatát bízzuk meg, ezért a feladást követően a kiszállítási időpontra nincs befolyásunk, így ilyet nem tudunk garantálni.

Vevő köteles a kiszállítás/átvétel napján, de legkésőbb az azt követő munkanapon a csomag esetleges tételes hiányosságait felénk jelezni, a sérült csomagolásról pedig átvételkor a kézbesítővel jegyzőkönyvet felvetetni. Ezt követően tételes hiányokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni. A szavatossági jogok és kötelezettségek természetesen ettől függetlenek.

Az Eladó nem felelős semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért, ami az oldalainkhoz való csatlakozás miatt következett be. A vásárlás, minden esetben a Vevő felelősségére történik.
Rajtunk kívülálló hibákért - legyen az technikai vagy adatátviteli probléma- felelősséget nem vállalunk. A Vevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.

Az Eladó nem vonható felelősségre vis maior esetén vagy bármilyen olyan dologgal kapcsolatos eseményért, ami nem az irányítása alatt áll, s amire közvetlen ráhatása nincs.

Tévesen megadott címzési, ill. vevői adatokért (át nem vett csomagért) eladó nem felelős; az ezzel járó esetleges plusz költségek, de mindenekelőtt postaköltség utólag is a Vevőt terhelik.

Vevő és Eladó akként határoznak, hogy a közöttük létrejött szerződésre Magyarország törvényi előírásai az irányadók. A Vevő és az Eladó között létrejött szerződésből eredő bármely jogvita eldöntésére a felek kikötik Bács-Kiskun megyei Bíróság illetékességét.

A megvásárolni kívánt áruról számlát állítunk ki, melyen a vásárló által megadott adatokat tüntetjük fel.

A kiszállításhoz szükséges adatokat (név, cím, telefonszám , e-mail cím )  a szállítást végző Royal Futárnak átadjuk az adatvédelmi rendelkezéseknek megfelelően.

Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találja: Adatvédelem

 

Elállási/Felmondási nyilatkozat           Vásárlói tájékoztató     (K&H tájékoztató)    A vízállósági követelményekről

I.sz. melléklet

t

 Elállási/Felmondás nyilatkozat minta:

Szerződő partner: Valcip Kft. 6200 Kiskőrös Petőfi S. u.8 fsz.3

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási, felmondási jogomat az alábbi termék-(termékek) adás-vételére irányuló szerződés tekintetében:
Rendelés visszaigazolás száma: _______________________________________________
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: ______________________________________
A fogyasztó neve: ___________________________________________________________
A fogyasztó címe: ___________________________________________________________
A fizetés módja: ____________________________________________________________
A fogyasztó bankszámlaszáma: ________________-________________-_______________
Kérem, hogy a cipő vételárát a megadott bankszámlaszámra visszautalni szíveskedjenek.
A fogyasztó aláírása:__________________________
Kelt: _________________________
hely_______év_________________hó____nap